Frozen Cheesecake!

Tänkte jag skulle dela med mig av mitt recept på frozen cheesecake som några har frågat efter.

Man behöver:
3 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
1,5 dl socker
1 pkt philadelphiaost (200g)
8 digestivekex

Gör såhär:

Vispa grädden och vaniljsockret fluffigt i en skål.

Knäck äggen och separera gulan från vitan.
Vispa sedan vitan separat i en skål tills det blir skum.
Vispa äggulorna, sockret och philadelphiaosten i en tredje skål.
Rör försiktigt ihop allting i en skål. Smöra botten på en form med löstagbara kanter och smula ner fyra digestivekex i botten. Häll sedan smeten i formen och smula yttligare fyra kex ovanpå smeten.

Ställ formen på plat underlag i frysen i ca 6 timmar. Låt stå frame en liten stund innan servering. Den kan serveras med färska bär eller någon god sås till.


Super enkel och super god att bjuda på måste jag säga. Så har ni aldrig testat så gör det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback