Tips på två fantastiska öar

Jag tänkte jag skulle tipa er om två underbara öar som finns i Thailand. Den ena var vi på förra året och den andra var vi på i år. Två lugna men så vackra öar som jag verkligen kan rekomendera.



Koh lipe:
Vi var på denna förra året och vi bara älskade den. Vi bodde på ett hotell som hete Bundhaya Resort.Man bor då i bungalows. Denna lilla ö ligger väldigt långt ner i thailand så den ligger på gränsen mellan thailand och malaysia. Så många åker ner och tar den ön och sedan åker över till den malaysiska ön Langkawi.
Som sagt det är en mycket lugn ö men helt klart värd att åka till. Det ända som är ett minus är nog att det tar ganska lång tid att åka dit och att dom ej har pool.













Koh Mook:
Åhh jag säger bara det. Koh mook, im in love! Denna ön åkte vi till denna gången och jag är förälskad. Det är nog den vackraste ön jag sett hitills i Thailand. Vi bodde på ett super fint hotell som hette Sivalai där man även här bor i bungalows. Men underbara sådana mitt på stranden. Åker man till denna ön ska man nog absolut bo på detta hotellet. Lite dyrare men helt klart värt det. Människorna är helt underbara här och det är så vackert. Det bästa är att det tar inte så lång tid att åka hit heller. 2- 2/5 timme med taxi från krabi "ao nang" och sedan en longtail boat i 20 min.
Helt klart värt att åka till enligt mig.











Men som sagt dessa öar är väldigt lugna vilket gör att tre, fyra nätter räcker nog att vara där. Man åker mest dit för att slappna av, sola, bada och bara ta de lugnt och njuta av den vackra synen av en underbar ö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback