Roky Road!

Nu hela eftermiddagen har jag städat hela lägenheten och bakat lite julgodis. Så jag tänkte jag skulle visa er mina super goda rocky roads! Har ni aldrig ätit dom innan så är det ju bara ett måste nu i jul, jag tycker dom är super goda. Mina andra små praliner måste stå lite kallt nu så dom visar jag er i morgon istället.



Receptet är ifrån Leilas "a piece of cake"

12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lät mycket mycket gott, ska jag absolut prova :)

2010-12-01 @ 01:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback