Rusk väder

Usch vilket busväder det är ute alltså. Regnar som bara den och åskar ju, jag gillar verkligen inte när det åskar. får hoppas att det går över snart. Nu har jag just gjort klart mina små frallor. Jag skulle ha bakat dom igår men så såg jag att dom skulle vara i kylen och jäsa över natten så det blev inget med det. Men nu ikväll har jag slängt ihop dom så nu ska jag bara vänta tills moron bitti och grädda dom så har vi nybakta frukost frallor på morgonen. Gottigott !

Tänkte även dela med mig av receptet på mina cupcakes. Jag har gjort dom efter receptet i Leilas "a piece of cake". Älskar den boken, finns massa gott att baka där i ska ni veta.

Grundrecept:
12 cupcakes


3 ekologiska ägg
2 och en halv dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 och en halv dl vetermjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
skal och saft från en citron


Cream cheese frostingen:

60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
några droppar valfri karamellfärg

Strössel eller blommor till granering


Muffinsarna

1: sätt ugnen på 175 grader.
2:Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
3: Smält smöret, häll mjölken och blanda det med äggsmeten.
4: Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt i det i smeten.
5: Blanda i rivet skal och saft av en citron.
& Placera ut pappersformar på en plåt och häll i smeten.
7: Grädda mitten av ugnen i cirka 15 min. Låt svalna.


Frostingen

1: Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt.
2: dela upp frostingen och färga den i olika färger eller i samma färg med karamellfärgen.
3: Bred frostingen på cupcakesen och granera med strössel eller blommor.

Ett tips är att verkligen låta muffinsen svalna innan ni lägger på frostingen för annars så smälten den.



Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Det tycker jag absolut ;D

2010-05-20 @ 22:32:55
URL: http://emmamelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback