Tuppkaka

Har just kollat klart på desperade housewifes och bakat klart min kaka :) När man gör tuppkaka ska man igentligen ha kokos på men hade tyvärr inte hemma så jag tog strösel istället vilket funka lika bra de ;) Så jag får hoppas den smakar i mon.
Den är mycket godare än vad den ser ut och världens lättaste att göra :) Men som sagt ska ni någon gång testa att göra den så gör den med kokos på så ni verkligen får smaka en rikrig tuppkaka!




INGREDIENSER

2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl vatten

KRÄM / TOPPING

50 g margarin
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägggula
topping: kokos

GÖR SÅ HÄR:

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda i mjöl, bakpulver, vatten ocg vispa tills det blir en jämn och fin smet.
Häll upp smeten i en smörad och brödad form och grädda i 175 grader i ca 40 min. När kakan har svalnat så börja blanda i allt till krämen i en kastrull och rör hela tiden så den inte bränner fast, ända tills det blivit en kräm. Häll krämen på kakan och sen strö lite kokos över. Låt svalna !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback