Små pajer..

Nu är jag äntligen färdig med mina små tomatpajer ;) Tänkte att ni kunde få receptet av mig för det är verkligen busenkelt att göra och så himla smidigt att bjuda på som lite tilltugg bara ! Jag har ju själv fått receptet av Anne jespers mamma som sagt där jag får de flesta ifrån ;) haha .

SMÅ ITALIENSKA TOMATPAJER
6-9 pers.

Du behöver:
1 rulle färsk smördeg.
200 g philadelphiaost
1 dl naturell yoghurt
200 g körsbärstomater
2 msk strimlad basilika
2-4 msk olivolja eller någon annan sorts olja.
peppar.




Så här gör du:

1.  Sätt ugnen på 225 grader. Rulla ut smördegen på sitt papper direkt på plåten och skär ut 6 st rundla, med t ex 11 cm diameten.

2.  Blanda färskosten med yoghurten och bred ut den ganska tjockt över mitten på degrundlarna.

3.  Skär tomaterna, lägg dom på fyllningen och ringla lite olivolja över och sedan lite pappar.

4.  Grädda mitt i ugnen ca 10 min och sedan strö över lite hackad basilika och sedan servera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback