Recept..

Tänkte dela med mig receptet av Anns goda Vinbärskaka. Den är busenkel att göra vilket är så himla bra med hennes recept för jag har inte tålamod till sånt som är krångligt lika så tycker hon :) Väldigt bra tycker jag. Den är super god och kan serveras med glass, grädde eller vaniljsås eller om man bara vill äta den som den är ;)

VINBÄRSKAKA

Du behöver:
150 g smält smör
4 dl socker
3 st ägg
2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver



Gör såhär:

Smält smöret och blanda i sockret och vispa kraftigt.

Tillsätt äggen men ta bara ett i taget.

Blanda i vetemjölet, vaniljsockret och bakpluvret i smeten och vispa tills det blir en fin smet.

Häll i smeten i en form och strö sedan över vinbären (eller andra bär)

Tryck gärna ner vinbärna lite i smeten innan du sätter in kakan i ugnen.

Gräddas mitt i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min.




Innan



Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback